دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس
سرخط خبرها

گمانه‌زنی‌ها درباره میزان افزایش قیمت بلیت‌ سینما در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۵۲۷۱۲
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
گمانه‌زنی‌ها درباره میزان افزایش قیمت بلیت‌ سینما در سال ۱۴۰۲
بیست روز مانده به شروع سال جدید، گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت بلیت‌های سینما در سال ۱۴۰۲ اوج گرفته است. برخی معتقدند با توجه به بحران اقتصادی اخیر، بلیت سینما‌ها باید ۳۰۰ هزار تومان به فروش برسند و برخی از دست کم افزایش قیمت تا ۷۰-۸۰ هزار تومان صحبت به میان آورده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، وضعیت نگران‌کننده سینما‌ها و کاهش چشم‌گیر مخاطبان باعث شده که افزایش قیمت بلیت به مسئله اساسی بدل شود. در آستانه سال نو برخی مدیران سینما درباره این مسئله اظهارنظر‌هایی کرده‌اند.

علی سرتیپی، مدیر پردیس‌های سینمای کوروش، ایران مال، گالریا، لوتوس و شکوفه درباره قیمت بلیت‌های سینما گفته: «سینما وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. در حال حاضر قیمت همه چیز چند برابر شده، اما در یک سال گذشته قیمت بلیت سینما ثابت مانده است و سالن‌ها توان پرداخت هزینه‌های خود را هم ندارند.»

او تاکید کرده که قسمت بلیت درحال حاضر کمتر از یک دلار است و مخاطبان با ۷۰، ۸۰ سنت به سینما می‌روند: «اگر بخواهیم قیمت بلیت را واقعی کنیم باید با توجه به تورم حداقل آن را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برسانیم، ولی نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. شخصا معتقدم حداقل قیمتی که می‌توانیم برای سال آینده تعیین کنیم تا بدون هیچ سودآوری سینما فقط بتواند خرج خود را بگذراند ۸۰ هزار تومان است.»

عبدالله علیخانی، تهیه‌کننده سینما هم در گزارشی گفته که با افزایش قیمت بلیت مخالفت است، اما این مسئله کاملا به ضرر سینماگران تمام می‌شود: «سینماگران تنها قشری هستند که با قیمت روز اثرشان را تولید می‌کنند و بسیار کمتر از میزان قیمتی که نسبت به تورم منطقی است، محصولشان را می‌فروشند.»

او مثالی درباره نسبت قیمت بلیت سینما‌ها و یک پرس غذا مثال جالبی زده و گفته: «برای مثال زمانی بلیت سینما در سینمای لاله‌زار ۳ تومان بود و در سینمای آزادی ۴ تومان و در همان منطقه شما با همان قیمت یا نهایتاً کمی بیشتر از بلیت سینما می‌توانستید یک چلوکباب برگ به عنوان نهار میل کنید. من مثال دقیق زدم و اسناد این قیمت‌ها را دارم و می‌توانم منتشر کنم؛ الان قیمت بلیت سینما در لاله‌زار و همان سینما آزادی اگر ۴۵ هزار تومان باشد، همان رستوران همان غذا را ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشد، بنابراین اگر قرار بود از همان ابتدا بر اساس تورمی که در کشور ما وجود دارد، قیمت بلیت سینما را افزایش دهیم امروز بلیت سینما باید ۳۰۰ هزار تومان می‌شد.»

با این حال اعتقاد دارد که افزایش قیمت بلیت سینما برای خانواده‌ها سخت است: «امروز برای یک خانواده سخت است که هر نفر مثلاً ۷۰ هزار تومان پول بلیت سینما بدهند و یک فیلم ببینند چراکه از روز اول به سینما اجازه ندادند متناسب با تورم افزایش قیمت داشته باشد. وقتی قیمت بلیت سینما بسیار کمتر از میزان تورمی است که در کشور شاهد هستیم و در عین حال افزایش قیمت در این شرایط هم منجر به کاهش شدید مخاطب می‌شود، وضعیت پیچیده‌ای پدید می‌آید که تنها حمایت دولت می‌تواند راهگشا باشد.»

در یکی از رسانه ها هم تحلیلی در این زمینه منتشر شده و از ایده‌هایی در شورای صنفی نمایش پرده برداشته. در این گزارش آمده: «ایده‌هایی از سوی شورای صنفی نمایش برای حفظ مخاطبین فعلی سینما در نظر گرفته شده است که به واسطه آن بتوان حداقل مخاطبین سینما را از این که هست کمتر نکرد و بلکه به تعداد آن نیز اضافه کرد. برخی از این ایده‌ها مانند این است که روز‌های نیم بها قیمت بلیط حتی کمتر از نیم بها برای مخاطبین ارائه شود یا مانند سال جاری با استفاده از طرح شناور سانس‌های صبح و ظهر با قیمت کمتری بلیط عرضه شود.»

این بحث‌ها درحالی مطرح می‌شود که هنوز بخش مهمی از مخاطبان معتقدند بلیت ۴۵ هزارتومانی برایشان به صرفه نیست و یک خانواده چهار نفری نمی‌توانند از پس چنین خرجی بربیایند. حالا باید دید رقم قطعی قیمت بلیت سینما‌ها چقدر تعیین خواهد شد.

منبع: فیلم نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->